Raport o wdrażaniu inteligentnych sieci

ENERGA-OPERATOR SA zaprezentowała raport „Podsumowanie prac nad mapą drogową wdrożenia inteligentnej sieci do 2020 roku”. Spółka zamierza wdrożyć wybrane rozwiązania inteligentnych sieci na całym obszarze swojej działalności. Spółka podjęła decyzję, że spośród szerokiego katalogu rozwiązań inteligentnych sieci na obecnym etapie rozwoju polskiego rynku najważniejsze dla ENERGA-OPERATOR są te technologie, które najmocniej przyczyniają się do poprawy niezawodności dostaw energii.  Wg wyliczeń firmy wdrożenie wybranych rozwiązań z zakresu inteligentnych sieci pozwoli na skrócenie czasu trwania przerw w dostawach energii o 83 minuty.

 

Oznacza to potencjał do obniżenia wskaźnika SAIDI w ENERGA-OPERATOR SA do czasu poniżej 3 godzin na mieszkańca, w stosunku do czasu uzyskanego w 2014 r. (262 minuty).

Spółka podkreśla, że poprawa  wskaźników niezawodności  poprzez rozwój inteligentnych rozwiązań będzie możliwa do uzyskania poprzez dodanie tych rozwiązań do tradycyjnych inwestycji modernizujących sieci, w szczególności instalacji łączników zdalnie sterowanych. Główne zweryfikowane przez firmę „inteligentne” technologie przyczyniające się do redukcji wskaźników to:

  • system OMS (Outage Management System), który pozwala na automatyzację przekazywania danych o miejscach awarii i usprawnienie przepływu informacji pomiędzy dyspozytorem i brygadami monterskimi usuwającymi awarie;
  • system FDIR (Fault Detection Isolation & Restoration), który w czasie krótszym niż 3 minuty pozwala na automatyczne wykrycie awarii, wydzielenie miejsca uszkodzenia poprzez przełączenia podziałów oraz wznowienie dostaw do tych obszarów sieci dla których jest taka możliwość z innego kierunku
  • system TETRA, służący do transmisji danych technologicznych oraz komunikacji głosowej między brygadami pogotowia energetycznego a dyspozytorami.

„Inteligentna Siec Energetyczna ma pozwolić na zapewnienie ciągłych, bezpiecznych i efektywnych kosztowo usług w zakresie dystrybucji energii elektrycznej, a także stworzyć możliwości techniczne do oferowania odbiorcom nowych usług optymalizujących użytkowanie energii oraz umożliwiających efektywne włączenie odbiorców w proces wytwarzania energii” – podkreśla Adam Olszewski, Dyrektor Departamentu Innowacji w Energa Operator SA.

Źródło: energa.pl

Call Now Button

Jeśli chcesz kontynuować oglądanie tej strony musisz zaakceptować użycie plików cookie. Więcej informacji

UWAGA: W portalu stosowane są pliki cookie.
Korzystanie z portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu (komputerze, telefonie), na co wyrażasz zgodę. W każdym czasie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów znajdziesz w Polityce Prywatności.

Komunikat nawiązujący do nowelizacji Ustawy Prawo Telekomunikacyjne wchodzącej w życie dnia 22 marca 2013 roku.

Zamknij