SZKOŁY NAUKOWE – źródło rozwoju dyscypliny ELEKTROTECHNIKA
Wojciech Urbański
W artykule poddano krytycznej analizie funkcjonujący w ogólnym obiegu termin szkoła naukowa. Wskazano przykłady posługiwania się wymienionym określeniem w języku potocznym, jak i w publikacjach naukowych. Brak precyzji w tym względzie prowadzi do nieporozumień i błędnej oceny wyników badań realizowanych przez ośrodki uniwersyteckie oraz Akademii Nauk. W przypadku sporządzania oficjalnych dokumentów postuluje się korzystanie z trzech określeń hierarchizujących rzeczywistą rangę i dokonania badawcze jednostek, tj. szkoła naukowa, zespół naukowy, grupa badawcza. W artykule podano przykłady właściwego użycia tych terminów w stosunku do wybranych trzech formacji funkcjonujących w obrębie dyscypliny ELEKTROTECHNIKA i merytorycznie ściśle powiązanych z elektroenergetyką.
Zobacz: 4/2024 Energetyka.